Két női vállalkozó válaszol - Hogyan érik el, hogy az anyukák tőlük vásároljanak?
Neked mit érdemes hasznosítani példájukból?

mommy_mia_jarmay_kata.pngMeglepetésekkel teli ajándékdoboz az anyáknak és a babáknak. Csillagra emlékeztető, pihe-puha fészek érzetét keltő, a gyakran rémes gyermeköltöztetést 15 másodperccé varázsoló babamelegítő. Mindezek két energikus, kreatív Anyuka termékei. Ők azok, akik egyrészt megcáfolják a ’4 bevált tipp ha a vállalkozásod anyukákra célzod cikkünkben lefestett anya-képet, azaz, hogy semmire nincs idejük a mamiknak…

Kíváncsi voltam, hogy a sikeres vállalkozást irányító Voit Eszter monello_voit_eszter.jpg- aki a Monello Baby&More-t Édesanyjával együtt álmodta meg és hozta létre 2013-ban -, valamint Jármay Kata - akinek a Mommy Mia baba-mama meglepetés box ötlete 4 éve, kismamaként, mint egy villámcsapás érkezett, majd az ötletet valósággá varázsolta barátnőjével együtt -, vajon a másik felvetést is megcáfolják-e? Azaz, hogy van lehetőség a direkt hirdetéseken túl, ha az anyukák a célcsoportod!

Milyen típusú anyukák a vállalkozásaitok célcsoportja?

Kata/Mommy Mia: Olyan tudatos, igényes, elsősorban kisgyermekes fiatal nők, akik érdeklődnek az újdonságok és a minőségi termékek, szolgáltatások iránt.

Eszter/Monello Baby&More: A praktikus, minőségi, designer dolgokat kedvelő anyukák, akiknek fontos a környezettudatosság ezért szívesen választanak egy helyi gyártót és nem minden esetben mennek a nagy külföldi márkanév után. Szeretik az okos, szép dolgokat és hajlandóak megfizetni azt.

Milyen irányban változott az indulás óta a Mommy Mia és a Monello Baby&More marketingkommunikációja – miket próbáltatok ki az elmúlt években?

 Kata:
A kezdetekben ugyebár arra fókuszáltunk, hogy minél szélesebb körben megismerjék a Mommy Mia márkát, illetve a meglepetés doboz fogalmát, ami 4 évvel ezelőtt még újdonságnak számított itthon. A nulladik pillanatban, amikor még csak az ötlet volt meg, létrehoztam a ma is működő Facebook oldalunkat, befoglaltam a domaint, és összeraktam Wordpress-ben egy landing oldalt, ahol már akkor fel lehetett iratkozni a hírlevelünkre azoknak, akik elsők között szerettek volna értesülni az indulásunkról. Így mire elkészült a végleges honlap, és debütált a Mommy Mia Box, már volt egy aktív adatbázisunk. _kcs9616_copy.jpg
Eleinte írtunk blogot, YouTube csatornát is csináltunk, rengeteg nyereményjátékon vagyunk túl, számtalan bloggerrel, influencerrel működtünk és működünk együtt a mai napig, magazinokban is írtak rólunk, de talán ami a legfontosabb, és ami miatt igazán hitelesek tudunk lenni az az, hogy a kezdetektől fogva az arcunkat, a nevünket, a sztorinkat adjuk az egészhez.

Eszter: Eleinte a Facebook kommunikáción volt a fő hangsúly, de az Instagram megérkezése nagyban kinyitotta a kapukat. Az Insta Story fantasztikus lehetőségeket rejt, a szavazás és kérdések feltevése segít, hogy még közvetlenebb kommunikációt tudjunk folytatni a vásárlókkal. Anyukák esetében ez fokozottan igaz, akkor válaszolnak, amikor pont ráérnek, nem zavarjuk őket.  Megújult a webshopunk is, mert szeretnénk minél modernebb, felhasználó barát vásárlói felületet biztosítani. tbs_monellopp2018_10_2.pngMindemellett számunkra fontosak a vásárok, ezek közül is a Pici Piac és a Baba Mama Expo, hiszen webshopként üzemelünk, így fontos, hogy a vásárlók meg is tudják fogdosni, valóban milyen hihetetlenül puha a Babamelegítő Kiscsillag, vagy fel tudják próbálni a Szoptatós poncsót használat előtt. Ez nagyon jó alkalom arra, hogy beszélgessünk, ismerkedjünk személyesen is a vásárlóinkkal és jobban megismerjük az igényeiket. A marketing is folyamatos tanulást és képzést igényel, hiszen nagyon gyorsan változnak a trendek, szeretek online kurzusokon részt venni, mert a kisfiaim mellett minden perc számít. Most legutóbb pedig Oravecz Nóri mentor programját kezdtem el, ami nagy hatást gyakorolt rám.

 Jelenleg melyik marketing eszközt érzitek a legsikeresebbnek?

 Kata:
Úgy gondolom, hogy a közösségi média használata 2018-ban alap. Azon belül folyamatosan nő azoknak az anyukáknak a száma, akik az Instagramon is jelen vannak. Az Instagram szerintem egy olyan platform, ahol ma nagyon megéri résen lenni és követni a trendeket, mert rengetegen használják napi szinten már itthon is.
A zárt Facebook csoportokat is kiemelném még ebben a témakörben. Sokkal szorosabb kapcsolatot lehet kialakítani a követőkkel egy olyan felületen, ami nem elérhető bárki számára. Itt jobban megnyílnak az anyukák, olyan problémákat, történeteket is megosztanak velünk, illetve egymással, amiket nyilvánosan nem. A LIVE videókat is megemlíteném, úgy látom, hogy ezt imádják az anyukák, főleg ha olyan időpontban vannak, amikor alszanak a kicsik és aktívan részt tudnak venni a beszélgetésben. Én ilyen apróságokra is oda szoktam figyelni, mint a posztok, élő adások időzítése, amit kifejezetten értékel ez a célcsoport.
Továbbá meggyőződésem, és a tapasztalatok is ezt mutatják, hogy nem elég az online jelenlét. A személyes találkozások varázsát semmi nem helyettesítheti. Nem véletlenül szervezzük már 5. alkalommal a Mamatáborunkat, illetve volt már rá példa, hogy a törzsvásárlóinknak is szerveztünk 1-1 összejövetelt.
Végül, ha már az offline vonalnál tartunk, nálunk a csomagolás is, azaz maga a Mommy Mia Box is egy marketingeszköz. Ugyanis egy olyan exkluzív, logóval ellátott díszdobozban szállítjuk házhoz a meglepetéseket, amit a vásárlók nagy része használ a bontogatást követően is. Sok száz otthonban vagyunk ezáltal szó szerint szem előtt a mindennapokban, ami óriási dolog.

Eszter: Nincs egy olyan, amit kiemelnék. A Monello baby and more lamomebaba1.jpgkommunikációnak az alappillére a webshop, amit napi szinten ölel körül a social média aktivitás. Nagyon fontos számunkra a folyamatos PR és influencer marketing, kopromóció más gyártókkal, kuponos megjelenések, mindezek együttese teszi ki nálunk a sikeres kommunikációt. De izgatottan várom a nemrég indult Monello Moms Facebook Zárt csoportunk hatását is. És talán azt imádom a Monello baby&more-t körül ölelő marketingben a legjobban, hogy a piac és így a Monello is folyamatosan fejlődik és változik és így újabb és újabb kihívások elé nézünk. Például októberben már megtalálhatóak a termékeink a Pöti Store-ban Budapesten, ami egy hatalmas dolog a Monello baby&more életében, mind e mellett számomra nagy kihívás és stressz faktor is, vajon off-line is kíváncsiak lesznek –e ránk és hogy megtaláljuk a megfelelő eszközöket, amivel becsábítjuk őket.

Tapasztalataitok szerint fontos-e a vásárlóid közösséggé alakítása, az érdeklődés folyamatos fenntartása, ezáltal a törzsvásárlói kör kialakítása? 

Kata: A kezdetektől fogva célom volt az, hogy közösséget építsünk, kifejezetten fontosnak tartom ezt. Sokan sajnos beleesnek abba a hibába, hogy csak a számokra hajtanak, pedig nem az a lényeg, sőt! Én ma már a mikroközösségekben hiszek. Óriási tévhit ugyanis, hogy százezres követőtábor kell ahhoz, hogy eredményes legyél. Nem. Meg kell találni a réspiacod és folyamatosan kommunikálni velük ...őszintén! Szerintem ez lehet a titok.

Eszter: Mindenképpen fontos, talán még fontosabb, mint más célcsoportok esetében, hiszen sok anyuka egyedül van az anyaság megélésével, bizonytalan és ezért még inkább támogatásra szorul, hiszen ez egy teljesen új terület a számára. Hiába olvas el több cikket és könyvet a témában, nem tudhatja előre az anyaság mit fog kihozni belőle. Anya lesz egyik napról a másikra, és lesz egy új kicsi főnöke, akit bármennyire is imád, 0-24 órás szolgálatban tartja. Azonban nagyon sok anyukákat célzó nagyszerű Facebook csoport létezik már. Épp ezért mi blog bejegyzésekkel segítjük a Monello Mamikat és azzal, hogy olyan praktikus baba-mama textil termékeket gyártunk, amik megkönnyítik a mindennapjaikat. A Monello Moms zárt csoportunk pedig segít a Monello baby&more-ral egy még közvetlenebb viszony kialakításában, amiből a tagok csak profitálni tudnak. Itt pont az a cél, hogy ne zúdítsuk a sok panaszkodást és kérdést az anyukákra, hanem rendszeresen, célzottan, kiszámíthatóan tartsuk fenn az érdeklődésüket, segítsük a mindennapjaikat, akár speciális akciókkal akár pozitív inspiráló üzenetekkel.

Mit lehet a Mommy Mia és a Monello Baby&More sikeréből tanulni? 

1. Találd meg a profilodon belül azt, amiben más lehetsz, mint a többi vállalkozás, tegyél pluszt termékeidbe, szolgáltatásaidba!

Katáék nem egy átlagos boxot küldenek a mamiknak, átlagos, bárhol beszerezhető termékekkel. Maga az is egy hozzáadott érték, hogy csak bizonyos napokon, limitált számban kerülnek a mamikhoz a dobozok, melynek tartalmát csak a kibontás pillanatában ismerik meg.

 Eszterék sem álltak be a sorba, és gyártottak „tucatgyerekruhákat”; minden terméküket a „praktikus gondoskodás” jegyében tervezik és gyártják le.

2. Gondold végig az anyukák mindennapjait, időbeosztását, tervezd és alakítsd hozzájuk a kommunikációd! 

Főként igaz ez azokra a tartalmakra, amelyekben interakciókra számíthatsz, úgy, mint a LIVE videók, szavazós, kérdés-válasz típusú Instagram sztorik.

3. Tedd az arcod, és a sztorid a terméked mögé

Az anyukákra fokozottan igaz, hogy csak „ellenőrzött forrásból” érkező terméket adnak a gyermeküknek, így nagyon fontos, hogy belelássanak a gyártási, tervezési folyamatokba, tudják, hogy ki és hogyan készíti el azt, ami az otthonukba bekerül. Ha eléred, hogy egyszer a vevőid életébe lépj, és elégedettek lesznek, nem fognak más után kutatni. Ha esendő vagy, mint ők, meséld el nekik! Sokkal közelebb fogják érezni magukat hozzád, ha látják, hogy te sem vagy tökéletes!

4. Ne a számokra, a közösség erejére koncentrálj! 

Ha a cikkünkből nem hitted volna el, a hús-vér példát vedd készpénznek! Kezd el az anya-közösség építését, melyre megfelelő platform az Instagram például, de a legjobb egy Zárt csoport, mely tagjainak kivételes, csak őket célzó promóciókat és tartalmakat is gyárthatsz, mindettől azt fogják érezni, nálad becsben vannak tartva!

Ha megkezdenéd a közösséged kialakítását, vagy helyreráznád meglévő oldalaid, amelyeken célzottan szeretnéd elérni végre a megfelelő női közösséged keress meg, és segítek!

Képek Forrása: 

Monello Baby & More

Kiss Csanád (Jármay Kata/Mommy Mia) 

A bejegyzés trackback címe:

https://cloemngt.blog.hu/api/trackback/id/tr8214317847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Cloé -Nőkre tervezett marketing megoldások

Női célcsoportra specializált közösségi média megoldások, bevált marketing stratégiák, tippek

Friss topikok

süti beállítások módosítása